A nagy autós Common Rail teszt verseny…


Az autót nyomásszabályzás hibával hozták be hozzánk, de a tesztek végén kiderült az autó nyomásszabályzója pontos, nincs késés, vagy holt üzem. Viszont az autó valóban nem képes az elvárt magas nyomást (1400-1600bar) előállítani. A lehetséges okok a szokásosak: magasnyomású szivattyú hiba, szabályzó hiba, üzemanyag szűrő elégtelen működése, injektorok visszafolyása, stb. Először is ellenőrizzük a nyomásszenzor működését erre hivatott műszereinkkel.

Kezdjük a nevezők bemutatásával… Tovább...


Amit a UNIT injektorokról tudni illik...

Működésük, BIP, Reakció idő...

Hogy mi is az a BIP, vagy miért fontos a tényleges reakció idő mérése azt az alábbi cikkben olvashatja:

Amit tudni illik a ”UNIT” rendszerekről…


ÚJ! DETEQ ERT45R program készlet HP0 és CP2 Common rail pumpákhoz

Egy új termék került bevezetésre. Az ERT45R műszerrel immár elérhető a HP0 és CP2 pumpák tesztelése is. Speciális kiegészítők is elérhetőek, mellyel megoldott a pumpa padi mérése (olajozása is.). Ezzel a rendszerrel elektromosan tudjuk vezérelni a pumpát és folyamatosan monitorozható a szállított mennyiség és nyomás is.

HP0 pumpa program

CP2 pumpa program

ERT45R

Az ERT45R bármilyen hagyományos próbapadon használható. Könnyen tesztelhető vele a pumpa összes funkciója.

Az ERT45R műszerrel képes lesz a CP2 pumpa minden hidraulikus funkcióját ellenőrizni..

Ez a műszer igazán, akkor mutatja meg a tudását, ha használja. Egyszerű, könnyen kezelhető kezelőfelülete nagyon gyorsan elsajátítható. A rendszer pedig bármikor bővíthető egyéb adagolók vizsgálatára.

Az ERT45R-ről bővebben itt olvashat…


 

Bosch Common rail injektorok javítása hézagolása Stage3 berendezéssel

Mint ahogy azt sokan tudják a Bosch Common rail injektorok javításának egyik legfontosabb eleme a porlasztó megfelelő hézagolása. Ehhez mindenképpen szükség van egy professzionálisan felszerelt mérőállomásra, speciálisan erre a célra előkészített mérőórákkal. Kell egy kivezérlő egység, ami megvezérli az injektor elektromágnesét, hogy pontosan diagnosztizálható legyen a szelep golyó útja. Az injektor hézagoló lemezeinek megfelelő beállításával tudjuk beállítani a megfelelő befecskendezési paramétereket, állítani a befecskendezési mennyiséget, nyomást, reakcióidőt stb…

 

 

Hogy is néz ki általánosságban egy ilyen hézag kimérés?

Elolvasom a cikket...

    A megfelelő műszerekkel szinte pofon egyszerű. Az injektor szétszerelése után két mérőórával megmérjük az elektromágnes útját. Erősítsük az egyik órát az injektor mágnesszelep fölött helyezkedő házba, a másikat pedig az injektor alsó felére tekerve, úgy, hogy a mágnesszelep és az alsó alátét is benne van a szelep felett. Húzzuk meg és hasonlítsuk össze a két értéket. A táblázatból nézzük meg, hogy a különbség a határértékeken belül van-e!?

    Addig kell hézagolni az injektor alátéttel, míg a differencia az előírtnak megfelelő nem lesz.

    Végül az injektor tű feletti lapkának beállításával, állítsuk be az előírt szállítási mennyiséget. Használjunk speciális mérőórát és kövessük az adatbázist, hogy a megfelelő méretű (vastagságú) hézagolót tegyük be. Ezután építsük össze az injektort és húzzuk le az előírt nyomatékokkal.

    Ezen technológiával gyakorlatilag pecek alatt lehet elvégezni az injektor hézagolását.

    Fontos: Mindig körültekintően válassza meg a műhelyében alkalmazni kívánt technológiát. Legyen kiterjedt adatbázisa a főbb injektorokat illetően. Rendelkezzen megfelelő mérőeszközökkel a kényesebb felületek méréséhez. Szükséges egy stabil állvány olyan mérésekhez, ahol az elektromágnest működtetett állapotban vizsgáljuk. Ehhez szükség lehet egy pneumatikus leszorításra is. Végül kell egy elektronika, ami szimulálja a gépjármű motor ECU jelét, az injektor működtetéséhez. Használjon minőségi alkatrészeket!

 


Látogatás a DETEQ főhadiszállásán, avagy amit a VP adagolókról tudni kell.

Április végén ismét ellátogattunk Olaszországba a DETEQ cég központjába. Látogatásunk fő célja a DETEQ megoldása a Bosch VR30/VP44-es pumpák tesztelésére, beállításaira.

Elolvasom a cikket...

     

     

    Érkezésünk után kisvártatva elő is került egy ilyen pumpa vezérlő, ahogy azt a legtöbb kolléga már tapasztalatból tudja két MOSFET jelenti a fő problémát ezeknél a vezérlőknél. A lenti képen látható vezérlőből már eltávolítottuk a hibás elemet, és a két láb már be is van forrasztva a megfelelő pozíciókba.

    A következő képen már a helyére forrasztott MOSFET-et láthatja mellyel a pumpa újra rendeltetésszerű használatra kész állapotban, kerülhet vissza az autóba.

     

    Ezek után irány a próbapad lássuk, hogy muzsikál az adagoló üzemi körülmények között az ERT45R  vezérlésével… Alsó képen láthatják a pumpánkat felszerelt állapotban. A DETEQ egy speciális befogórendszert és szögbeállítót használ, hogy a végső szögbeállítási műveletet próbapadtól függetlenül el lehessen végezni.

     

    A padon már az ERT45R műszer végzi a pumpa vezérlését kiküszöbölve az ECU hibákat. Figyelni tudjuk a szállítást, szállítási nyomást, vezérlésekre hangolva, valamint az előtöltés szabályozást is képesek vagyunk vizsgálni. Valamint meghatározni a pumpa alaphelyzetét, ezt természetesen mindenre kiterjedő részletes adatbázis tartalmazza. Végül elégedetten jöhettünk haza...

    Varga Zsolt
    Műszaki szaktanácsadó