— SZÉCHENYI 2020 —

Projekt leírása:

Jelenleg több common rail dízel injektort gyártó cég van a piacon: a BOSCH, a DELPHI, a CONTINENTAL és a DENSO is köztük foglal helyet. Ezek a cégek hasonló, de mégis eltérő alkatrészeket és javítástechnológiákat alkalmaznak.  A dízel javításra szakosodott javítóműhelyek több gépet is kénytelenek alkalmazni, attól függően, hogy a BOSCH, a DELPHI, a CONTINENTAL vagy a DENSO cégekkel szerződnek és szeretnék ezen cégek által alkalmazott technológiákat részben vagy egészben elsajátítani. Minden gyártó a saját működési elméletéhez kidolgozott mérő, ellenőrző rendszert fogad el kizárólag az úgynevezett "gyári javítástechnológiának". Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy például egy DENSO gép nem képes a BOSCH által gyártott termék javítására, hanem csak és kizárólag a DENSO által gyártott termék esetében használható. Mivel a különféle üzemanyagrendszereket csak különböző gépekkel lehet javítani, ahhoz hogy egy műhely mindenféle dízelmotort javítani tudjon, külön-külön gépekkel kell rendelkeznie. Ez jelentős költségekkel jár, gyártónként és technológiánként 50 és 200 millió forint költséggel számolni kell. Emellett jelentősek ezen rendszerek évenkénti fenntartási költségei is. Jelen fejlesztés megoldást kínál erre a problémára, a létrehozandó próbapad használata lehetővé teszi ezen termékek vizsgálatát egy gépben.

Jelen projekt keretében egy úgynevezett Common rail szivattyú és injektor tesztelő, kódoló próbapadot kíván létrehozni a vállalat. Ez egy egyedien megtervezett, aprólékosan kidolgozott Common rail PLC vezérelt próbapad, mely jelentősen megkönnyíti a különböző autószerelési folyamatokat. A próbapad dízel motorok javítását segíti. A mai dízel gépjárművek javítása, karbantartása nagy kihívás elé helyezte a javító ipar résztvevőit., mind a javító mind a javítástechnológiát birtokló cégeket. A gépjárművek bonyolultsága alapvetően a nemzetközi környezetvédelmi normák szigorodásának köszönhető. A gépjárműgyártóknak meg kell felelni, a sokszor "teljesíthetetlen" követelményeknek. Így olyan megoldásokat kénytelenek beépíteni a motorba, amelyek utólagos javítása a gyári alkatrészek cseréjével gazdaságtalan, nagyon drága. Így a gépjármű tulajdonosok keresik, illetve igénylik a megfizethető javításokat. Ennek az igénynek próbálnak megfelelni, eleget tenni a gyári alkatrész beszállítók, gyárak.

Ennek köszönhetően nem kell 3-4 gépet üzemeltetni egy műhelyben, a feladatoknak megfelelően csak át kell szerszámozni a gépet és már mérhető is a másik gyártó terméke. További újdonság, hogy a már ismert gyártók vizsgáló berendezései alapesetben külön kezelik a szivattyú és injektor vizsgálatot. A tervezett próbapad lehetővé teszi ezen alkatrészek egy géptestben történő vizsgálatát is. A mérőrendszer egyaránt alkalmas lesz a BOSCH, DENSO, DELPHI, CONTINENTAL common rail dízel rendszerű gépjárművek alkatrészeinek vizsgálatához. Pontosabban a motorokban alkalmazott nagynyomású szivattyúk, illetve azok elektromosan vezérelt befecskendezői vizsgálatára, javítás utáni kódolására. A jelenlegi gyártói rendszerek eltérő méréseket és körülményeket alkalmaznak. Igazodni kell minden feltételhez, elváráshoz. A projekt során kifejlesztésre kerül egy, az üzemi körülményeknek megfelelő mérőrendszer, digitális és fizikális kalibrációs lehetőséggel. Így a világ minden pontján beállítható és pontos méréseket tud eszközölni. A gép szoftverfrissítési és egyéb fenntartási költsége is töredéke lesz a gyári megoldásokhoz képest. További újítása a létrehozandó próbapadnak az úgynevezett "Plug and Play" használtat. Ez azt jelenti, hogy a gép átvétele után nagyon kis idő alatt használatba vehető. Ez jelenleg a konkurens cégeknél több hetet is igénybe vehet.

A projekt célja tehát egy olyan megoldás létrehozása volt, mely széles körben alkalmazható és a gyári technológiákhoz képest töredék áron elérhető, valamint az üzemeltetési költségei minimálisak. Ez a megoldás lényegesen lecsökkenti a javítási költségeket és piacképes árakat tud biztosítani az autósszektor résztvevőinek. A létrehozott berendezés használata mellett a lecsökkennek a javítási költségek és ismét a közúti forgalomba helyezhető gépjárműveket tudnak átadni az autó tulajdonosoknak.

Rólunk írták...

— DELTA 4 PLC —

GINOP-2.1.7-15-2016-02203

Kedvezményezett neve: INTENT Hungária Ipari, Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.

Projekt címe: Az Intent Hungária Kft. prototípusának kifejlesztése

Szerződött támogatás összege: 25.560.846 Ft

Támogatás mértéke: 58,49%

Projekt befejezési dátuma: 2018.10.01

Projekt azonosító száma: GINOP-2.1.7-15-2016-02203